Kitap tanıtımında “farkındalık yaratma” dönemi başladı.. farkında mıyız?

Can Yayınları‘nda bir süredir hızlı ve aktif bir pazarlama atağı göze çarpıyor… son dönemde yeni bir yapılanma içinde olduğunu önceki yazılarımdan birinde sizlere fısıldamıştım… Can Gençlik. yeni logosu ve birbiri ardına yayımladığı kitaplarıyla ve boy boy ilanlarıyla yayın dünyasına merhaba demiş bulunuyor…

yakın zamandır süregelen bu hareketliliğin tabi öncesi de var. Ana haber bültenlerine kadar konu olan “İstiklal’de dolaşan cübbeli roman kahramanları”yla ya da kapağında farklı yazarların ataçlanmış kısa yorumlarının yer aldığı kitap kapaklarıyla Can Yayınları farklı bir tanıtım stratejisi sergiliyor… yeni yayın serilerinin yanı sıra yazarlarının yeni kitaplarının tanıtımında da kullanılan bu dikkat çekici “gerilla marketing” yöntemleri ülkemizde yayıncılıkta bir yeni döneme girildiğine işaret ediyor gibi… konuyu kim ne zaman ortaya koyacak derken Can Yayınları Satış ve Pazarlama müdürü Ali Granit’ten açıklama geldi bile… Marketing Türkiye Dergisi’nin Temmuz sayısından:

Can Yayınları’nın bir değişim değil gelişim süreci yaşadığını belirten Granit, amaçlarının da hem yenilenmek farklı okur kitlelerine ulaşmak olduğunu söyleyerek sırada yeni tasarımlar ve farklı dizilerin olduğunun müjdesini veriyor. Özellikle gerilim ve polisiyenin en yaygın okur kitlesine sahip türler olduğu gerçeğinden yola çıkan Can Yayınları, yayın yelpazesini genişleletmeyeilk olarak bu türlerden başladı. Jasper Kent’in “Oniki” isimli romanı bu genişlemenin ilk sinyali oldu. keza tanıtımı da kitap kahramanlarının İstiklal Caddesi’nde boy göstermesiyle uzun bir süre daha konuşulacak bir etki yarattı.

 

“yeni türler yayınlamaya karar verişimizle birlikte artık daha çok rakibimiz olduğu bir gerçek” diyen Ali Granit bu konuda oldukça iddialı olduklarını söylüyor. Yayınevinin bir diğer farklı pazarlama çalışması da; Paulo Coelho’nun “Kazanan Yalnızdır” ve “Brida” kitaplarının basımından önce 16 sayfalık bir bölümlerinin seçilerek minyatürlerinin yayımlanmasıydı. Tüm kitapçılarda kasaların yanında sergilenen bu kitapçıklar, kitap satın alanlara bedava olarak verildi. Ayrıca bazı kahve dükkânlarında da masalara konuldu. Brida için ise; yine tüm kitabevlerine kitabın kapağındaki kadın görselinin, başında gerçek tüllerle büyük bir kartoneti yer aldı. Granit’in açıklamasına göre Brida, yayımlanmasının üzerinden 4 ay geçmesine rağmen hâlâ “en çok satanlar” listesinde bulunuyor.

Sokaktaki insanların özellikle de kitap tanıtımı olduğunu öğrendiklerinde etkinliklere daha fazla ilgi gösterdiğini belirten Granit, normal şartlarda kitap ekleriyle sınırlı kalan kitap haberlerinin 6-7 gazetenin Can Yayınları’na haber sayfalarında yer verdiğine dikkat çekiyor. Tabi devamında yayınevi birçok kültür sanat programı hatta televizyon şovlarına dahi konu oldu.

Tüm bu tanıtım çalışmaları sonucunda hedef kitlelerinde bir “genişleme” olduğunu belirten Granit “farklı okur kitlelerinin de kendilerine uygun kitapları Can Yayınları kalitesinde bulmalarını hedefliyoruz. Kitapları birbirinden ayrıştırmak için de her biri için ayrı bir senaryo düşünmek ve kitapların içeriği hakkında doğru bilgi vermek gerekiyor. tabi bununla beraber aslında her bir kitabı tanıtırken Can Yayınları algısına da vurgu yapmaya çalışıyoruz. Unutmamak lazım ki biz aslında çok zor birşey satıyoruz. İnsanların pazarlama kelimesiyle xara kelimesini yanyana düşünmek istemediği bir şeyi. Kitaba saygıda kusur etmemek gerek. bu bakımdan da kartonetlerimizden broşürlerimize, internetteki tanıtımlarımızdan ilanlarımızdaki metinlere kadar küçük ayrıntılara dikkat etmek zorundayız. Hem yönetim kurulumuz hem dee yayın yönetmenlerimiz yenilik konusunda oldukça açık. Hayal ettiğimiz birçok şeyi hayata geçirdik. 2010′un ilk yarısı itibariyle satışlarımızda geçen yılın %100 üzerine çıkmış durumdayız” diyor.

Reklamlar
This entry was published on Temmuz 2, 2010 at 2:34 pm. It’s filed under edebiyat, kültür sanat, kitap, yayıncılık and tagged , , , , , . Bookmark the permalink. Follow any comments here with the RSS feed for this post.

Bir Yanıt Bırakın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Connecting to %s

%d blogcu bunu beğendi: