sergi bitti, polemiği sürüyor…

Geçtiğimiz günlerde  yayımlanan Ayşegül Sönmez’in “bir hırsız-polis vakası daha” başlıklı yazısına sanatçı Burçak Bingöl’den yazılı açıklama geldi…

15 Haziran Çarşamba günü, gazetede sergi ile ilgili olumlu yazı yazan Sönmez, sanatçının gelişimini ve ilgiyle takip ettiğini belirttiği yazısının üzerine bir okurunun sergideki eserlerin “çalıntı” olduğu iddiası üzerine sert bir eleştiri yazısı yazmıştı. Bugün de bu sert eleştiri karşısında ayşegül sönmez’in yazısına açık mektup başlıklı bir açıklama yayınladı.. facebook üzerinden yayınlanan mektubunda Bingöl, Sönmez’e “yazınızı hayalkırıklığı ve üzüntüyle okumuş bulunmaktayım” dedi. Sanatçı, kendisine durumu çalma, öykünme gibi durumlara ihtimal vermeyecek şekilde açıklamasına rağmen Sönmez’in bunları dikkate almadan yargıda bulunduğunu belirtti.

Ayşegül Sönmez de durumu farkederek aradığı galeriden sanatçı adına gelen mesajı yayınlamış “Bingöl-Ai Weiwei vakası bir kez daha hırsız-polis oyunundan kolay kolay vazgeçmeyeceğimizi gösterdi. Ki bence bu da iyi bir şey. Sanatçıya, yazara ve okura bir tür egzersiz sağlayan bu vakaları tespit etmek sanatın değişen tanımı üzerine düşünmemizi sağlıyor. Geçtiğimiz yüzyılda halesini yitiren ama onu üretenin imzasını asla kaybetmeyen hatta bu imzaya tutunan çağdaş sanatta, bu tür vakalar belli bir janrın doğmasına mı yol açacak… Bir uyarlamalar janrı. Belki… Aksi takdirde aynı şeyleri düşünmek ve üretmek, tüm bu rastlantılar silsilesi, çağdaş sanatın giderek nasıl kısır bir kategori haline geldiğini gösteriyor.” tespitinde bulunmuştu.

konuyu kısaca özetlersek: geçtiğimiz ay CDA Projects tarafından gerçekleştirilen “Nadireler Kabinesi” başlıklı sergi ile genç sanatçı Burçak Bİngöl yeni işleriyle sanatseverlerin karşısına çıktı.. ancak sergi sırasında -son günlerine doğru- Günebakan ve Circuitisimli seramik eserlerin Ai Weiwei’nin yaptığı işlere benzerliği hatta aynı olması üzerine sanat eleştirmeni Ayşegül Sönmez’in yazdığı sert eleştiri yazısı oldukça dikkat çekti…

ancak her iki tarafın da bu kadar ses getiren uluslararası bir sanatçının eserlerini “bilmiyorduk” minvalinde bir durumda kalmaları biraz tuhaf kaçıyor. şunun şurasında ne kadar oldu Weiwei içeri alındı diye dünya ayağa kalktı uzun uzun anlatıldı, yazıldı kimdir nedir diye… herkesler öğrendi nerde ne zaman ne yapmış vs… kimse mi birbirini takip etmiyor.. ya da takip etmek hep kişisel konulara değinilince mi oluyor… araştırma, fikir edinmek için bilgi edinmeye çalışma günleri çok mu geride kaldı… biz bu duruma biraz şaşırdık açıkçası… yaz sıcak… gelişmeler sıcak…

Reklamlar
This entry was published on Haziran 17, 2011 at 9:35 am. It’s filed under çağdaş sanat, güncel, sergi and tagged , , , , , , . Bookmark the permalink. Follow any comments here with the RSS feed for this post.

Bir Yanıt Bırakın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Connecting to %s

%d blogcu bunu beğendi: